Privacyverklaring
Versie juni 2024
Bij het uitvoeren van een personeelsverkenning worden de persoonsgegevens van medewerkers bekeken en vindt er een bespreking plaats over de ontwikkeling van medewerkers. Dit betreft gevoelige informatie. Eén van de belangrijkste drijfveren van ReconHRM voor de ontwikkeling van de applicatie personeelsverkenning.nl is om dit proces zo veilig mogelijk te ondersteunen. Personeelsverkenning.nl verwerkt dus gevoelige informatie van medewerkers. In deze verklaring lees je hoe wij omgaan met de gegevens van jou of jouw organisatie, en hoe we de impact op de privacy van betrokkenen minimaliseren.
Deze verklaring bestaat uit twee delen. Het eerste deel heeft betrekking op de verwerking van persoonsgegevens in de applicatie personeelsverkenning.nl. Het tweede deel heeft betrekking op deze website en onze commerciële activiteiten.
Deel 1: de applicatie personeelsverkenning.nl
Personeelsverkenning.nl is een product van ReconHRM B.V. (hierna ReconHRM). Deze applicatie wordt ingezet in opdracht van een opdrachtgever; de klantorganisatie. ReconHRM treedt in dat geval op als verwerker van de gegevens en de opdrachtgever als de verwerkersverantwoordelijke. Mocht je vragen hebben die betrekking hebben op de specifieke afspraken tussen ReconHRM en jouw werkgever, dan kun je hiervoor bij je werkgever terecht.
Gebruik van persoonsgegevens
Bij gebruik van de applicatie personeelsverkenning.nl worden de volgende persoonsgegevens van medewerkers van de klantorganisatie verwerkt
- Naam medewerker
- Personeelsnummer
- Team
- Functie
- Leidinggevende
- Datum in dienst
- Einddatum contract
- Datum uit dienst
- Geboortedatum
- Contracturen
- Salarisschaal
- Status van de ontwikkeling
- Perspectief van de ontwikkeling
- Voorgenomen ontwikkelacties inclusief toelichting
Het kan zijn dat een klantorganisatie ervoor kiest om bepaalde gegevens niet te verwerken. Een klantorganisatie kan er daarnaast ook voor kiezen andere dan bovengenoemde gegevens te verwerken ten behoeve van de personeelsverkenning. Dit is alleen toegestaan indien voor deze klantorganisatie geldt dat de gegevens bijzonder relevant zijn voor de ontwikkeling van haar medewerkers. Wil je weten welke persoonsgegevens jouw werkgever verwerkt, neem dan contact op met je eigen organisatie.
Van gebruikers van de applicatie verwerken wij bovendien de volgende gegevens:
- Voor- en achternaam
- Zakelijk e-mailadres
- IP-adres
Gegevensbeveiliging
Alle gegevens in de applicatie worden op passende wijze beveiligd. Hierbij dragen wij er zorg voor dat een persoon alleen toegang heeft tot gegevens die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van diens werk. Beveiligde back-ups van gegevens worden voor 7 dagen bewaard om te voorkomen dat gegevens verloren gaan bij calamiteiten.
Doeleinden gegevensverwerking
ReconHRM verwerkt bovenstaande gegevens voor één of meer van de volgende doeleinden:
- Het volgen van de ontwikkeling van een medewerker.
- Het onderzoeken van de ontwikkelmogelijkheden van een medewerker.
- Het verkrijgen van inzicht in de ontwikkelkansen en risico's op organisatie- en teamniveau.
- Het verschaffen van input voor talentmanagement ter bevordering van interne doorstroom.
Alle gegevensverwerkingen zijn gebaseerd op het gerechtvaardigd belang van de opdrachtgever. Dit gerechtvaardigd belang voor het verwerken van persoonsgegevens in de applicatie is berust op goed werkgeverschap zoals beschreven in artikel 7:611 van het Burgerlijk Wetboek.
Bewaartermijnen
Wanneer een medewerker uit dienst treedt, worden bovengenoemde gegevens gearchiveerd en vervolgens verwijderd. Uiterlijk twee maanden na melding van de uitdiensttreding worden de gegevens door ReconHRM uit de applicatie verwijderd.
De persoonsgegevens van gebruikers blijven bewaard totdat het gebruikersaccount wordt verwijderd. IP-adressen worden gelogd in audit trails. Deze worden na een periode van 5 jaar verwijderd.
Inzien, wijzigen of verwijderen van jouw gegevens
Wanneer jouw persoonsgegevens verwerkt worden, heb jij bepaalde rechten die zijn vastgelegd in de AVG. Zo heb je onder andere het recht om in te zien welke gegevens van jou verwerkt worden, deze gegevens te rectificeren en deze in bepaalde gevallen te laten verwijderen. Voor zulke verzoeken kun je in de eerste plaats bij je eigen werkgever (de verwerkingsverantwoordelijke) terecht. Deze zal jouw verzoek behandelen. Mocht je klachten hebben over de verwerking van jouw gegevens, dan kun je daarnaast altijd contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder. Mochten we er desondanks toch niet samen uitkomen, dan kun je altijd contact opnemen met de Autoriteit Persoonsgegevens.
Deel 2: website en commerciële activiteiten
Website
Bij het bezoeken van onze website ontvangen we van jou bepaalde gegevens door middel van cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat tijdens jouw bezoek aan onze website op jouw apparaat wordt geplaatst. Wij plaatsen twee soorten cookies: noodzakelijke cookies die de website goed laten werken en tracking cookies waarmee wij kunnen analyseren hoe bezoekers de website gebruiken. Wij gebruiken deze gegevens om onze website te verbeteren en voor marketingdoeleinden. Tracking cookies plaatsen wij overigens alleen wanneer jij hier expliciet toestemming voor geeft. Meer informatie over de cookies die wij gebruiken vind je in ons cookiebeleid. Hier kun je ook jouw cookievoorkeuren aanpassen.
Daarnaast kan het zijn dat jij actief persoonsgegevens aan ons verstrekt via de website, bijvoorbeeld via een contactformulier. Wij gebruiken deze gegevens om met jou te kunnen communiceren via niewsbrieven, e-mail of telefoon. Bijvoorbeeld om jouw vragen te beantwoorden, een afspraak te plannen of om met jou in contact te komen om te onderzoeken of er interesse is in nader contact of een samenwerking. Voor het verwerken van jouw gegevens geef je ofwel zelf toestemming, ofwel de verwerking is gebaseerd op onze gerechtvaardigde belangen zoals marketingdoeleinden en het verbeteren van onze dienstverlening. Hierbij zorgen wij altijd voor een juiste afweging tussen onze belangen en jouw belangen.
Samenwerking
Wanneer jij namens een organisatie contact met ons hebt, slaan wij een aantal gegevens van je op. Als de organisatie waarvoor je werkzaam bent reeds klant is, doen we dat om de samenwerking mogelijk te maken. Op deze manier kunnen we bijvoorbeeld supportaanvragen in behandeling nemen of je informeren over nieuwe mogelijkheden in de applicatie.
Hebben we contact maar zijn jullie nog geen klant? Ook dan slaan we een aantal gegevens van je op zodat we contact kunnen opnemen om te zien of we tot een samenwerking kunnen komen. Het gaat in beide gevallen om de volgende gegevens:
- Je naam
- Het bedrijf waarvoor je werkzaam bent
- Jouw functie
- Je zakelijke e-mailadres
- Je zakelijke telefoonnummer
- Overige gegevens die je actief aan ons verstrekt
Wanneer onze samenwerking onverhoopt eindigt en is afgerond of jullie besluiten om toch geen klant te worden, dan verwijderen wij deze gegevens uiteraard weer. Wil je de gegevens die wij van jou verwerken inzien, wijzigen, laten verwijderen of op een andere manier gebruik maken van je rechten zoals beschreven in de AVG? Neem dan contact met ons op.